fredag 24 augusti 2018

”Vi gör ingen stor sak av det här” av Anders Tempelman

 
Vi gör ingen stor sak av det här av Anders Tempelman har undertiteln ”Samlade absurda betraktelser” och det beskriver precis vad denna bok består av. Det är kortare betraktelser, på oftast en och en halv till två sidor, där ordets absurd är perfekt för att beskriva vad det handlar om. Absurda situationer, t.ex. att president Obama kommer på besök eller samtal med påven, där Anders beskriver hur han skulle kunna tänkas agera i dessa situationer. Min favoritbetraktelse handlar om hur man räknat ut att Anders är den perfekta kandidaten för att skicka ut i rymden för all framtid då han är den person som skulle saknas minst på jorden. Jag älskar humorn, som är närmare nattsvart än mörk, och hur Anders Tempelman ibland går ett steg för långt. Anders säger saker man ibland kan fantisera om att uttrycka, men aldrig skulle göra då det är att gå över en gräns. För varje gång man har lämnat en diskussion och tänkt ”jag skulle ha sagt så där istället!” har Anders ett svar på tal. Jag tycker den här boken är väldigt rolig och skrattar högt flera gånger. Jag kommer absolut att läsa om den i framtiden och jag rekommenderar alla som anser sig ha udda, mörk eller sjuk humor att läsa den!
Betyg: 4 av 5

Titel: Vi gör ingen stor sak av det här
Författare: Anders Tempelman
Sidor: 299
Förlag: Lava
Utgivningsår: 2018
 
Stort tack till Lava förlag för recensionsexemplar av boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar