torsdag 14 januari 2021

Bokhusflickans läsutmaning 2021

År 2020 gjorde jag en läsutmaning till mig själv med 25 punkter att pricka av under året. Jag tyckte att det inspirerade mig till att läsa varierat och till viss del läsa genrer jag vanligtvis undviker, och därför har jag gjort en ny utmaning till i år. Några punkter är kvar från förra året, några är nya.

Här är de 25 punkterna på 2021 års läsutmaning:

1. Läs en bok utgiven år 2021

2. Läs en debutbok

3. Läs en memoar/biografi

4. Läs en novellsamling

5. Läs en gul bok 

6. Läs en deckare/thriller

7. Läs en klassiker/modern klassiker

8. Läs en bok med ett djur på omslaget

9. Läs en fantasy/science fiction

10. Läs en bok som är minst tio år gammal

11. Läs en bok av en favoritförfattare

12. Läs en bok som utspelar sig i en storstad

13. Läs en bok med guld/silver på omslaget

14. Läs en bok med över 500 sidor

15. Läs en barndomsskildring/uppväxtskildring

16. Läs en bok med bilder i

17. Läs en bok med en blomma/växt på omslaget

18. Läs en bok som finns som film/serie

19. Läs en poesisamling

20. Läs en bok med ett tecknat omslag

21. Läs en bok som vunnit ett pris

22. Läs en bok vars titel består av bara ett ord

23. Läs en bok av en författare från Asien

24. Läs en bok av en författare från Afrika

25. Läs en bok av en författare från Sydamerika

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar