onsdag 8 april 2020

Påskläsutmaning 2020

I år blir inte påsken som den varit tidigare år. Det blir inget firande med familj, ingen speciell påskmat och jag har inte ens påskpyntat. Vad tänkte jag då ägna påskhelgen åt? Jo, jag tänkte delta i en påskläsutmaning som Mia på Mias bokhörna ordnar.

Påskläsutmaningen pågår mellan den 9/4 och 13/4, och det gäller att läsa så många sidor som möjligt under dessa dagar. Mer info finns på Mias blogg: eggetbok.blogspot.com
Det här är de böcker som jag planerar att läsa under helgen.

 

”Skred” av Marit Sahlström
”Hästpojkarna” av Johan Ehn
”Det onda” av Inez Bayard
”Om det inte vore för dig” av Delphine de Vigan
”Vedergällningen” av Lotta Lund
Och som bonus, att läsa om jag skulle lyckas läsa ut alla de andra:
”Som pesten” av Hanne-Vibeke Holst
 
 
Jag ser mycket fram emot en helg full av läsning! 😊 

2 kommentarer:

  1. Som pesten har jag i bokhyllan men ännu oläst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte Som pesten nu efter att de visat intervju med författaren på Babel, plus att det känns som en passande tid att läsa den.

      Radera